pondělí 23. ledna 2012

:: JAK TO VŠECHNO ZAČALO

Na počátku nebylo slovo, nýbrž idea. Po letních prázdninách v roce 2011 strávených nad prozkoumáváním tajů tvorby 2.5D adventur jsem se rozhodl, že se o své zkušenosti podělím se svými žáky. Adventury jsou vlastně nostalgickou vzpomínkou na mé mládí, které jsem proseděl u kamarádů nad hrami od společnosti Sierra Online a dalších. Hráli jsme Broken Sword, Gooku, Another World, Flashback a s každou vyřešenou hádankou jsme si radostně výskli.
Vždycky jsem se však zajímal o to, jaké to je postavit takovou hru od základů. A věřte mi, není to jednoduché. Nejdřív bylo potřeba napsat scénář - dobře, co si budeme namlouvat, ta hra je tak jednoduchá, že vlastně žádný scénář ani nepotřebuje. Vždyť jde jen o to vysvobodit postavu z uzavřené místnosti, přičemž základní myšlenka je vlastně docela jednoduchá:

Ve vysoké věži se zavřenými dveřmi, kterými nelze uniknout, a dvěma zamřížovanými okénky, kterými nelze uniknout, nachází se sličná lepá dívka jménem Amanda. Neví, co se děje, proč tu je, ale tuší, že jejím úkolem bude vysvobodit se.


Další zápletku prozrazovat nebudeme, protože by vás připravila o závěrečné překvapení (pokud se někde v průběhu neustálých předělávek nerozmělnilo, anebo se o něm - alespoň u nás na škole - tolik hovoří, že ono rozuzlení už stejně všichni znají).

První návrhy grafiky proběhly na interaktivní tabuli ve škole, druhé návrhy pak klasicky doma na papír. Všechno se naskenovalo a začalo kreslení.
První věcí, na kterou klademe důraz, je využití volně dostupného software. Pro tvorbu grafiky jsme tak zvolili program Inkscape (http://www.inkscape.org), kterýžto od té doby považuji za naprosto geniální záležitost na půdě vektorové grafiky. Animace a pohon celé hry pak zajišťoval druhý (opět geniální a jednoduchý) český program Wintermute Engine (http://www.dead-code.org).

Žádné komentáře:

Okomentovat